Jakie Stworzenie spotkać, a jakich lepiej unikać...

B

Bella (Bella)
klacz, na której Annalina Aldurren podróżowała do Ten Oaks. (BCK)
Bestia Krwi (Blood Beast)
bestia z zaświatów stworzona przez Siostry Mroku na zlecenie Jaganga, związana magią z darem Richarda Rahla, w świecie żywych potrafi przybierać różne postaci, posiadać różne umiejętności. (P) - za sprawą magii subtraktywnej Nicci przeniosła odrobinę krwi Richarda w zaświaty, przyciągając uwagę Bestii.
Betty (Betty)
koza, pupilka Jennsen. (FŚ)
Białe Moskity (Albino Mosquitos)
moskity stworzone przez Zedda jako nauczka dla d'harańskich żołnierzy. (NP)
Bonnie (Bonnie)
gniada klacz, na której Richard Rahl jechał do Starego Świata. (KŁ) - Bonnie bohaterka książki dla dzieci Przygody Bonnie Day.
Brophy (Brophy)
człowiek przemieniony w wilka przez czarodzieja Gillera, zob. postać Brophy. (PPM)
Brownie (Brownie)
koń Ingera. (DO)

C

Calthrop (Calthrop)
bestia przybierająca postać człowieka, atakuje nocą. (PPM)
Chimera (Gar)
oręż, istoty stworzone w latach wielkiej wojny z czarodziejów posiadających dar obu magii, polują na zwierzęta i ludzi używając gończych much; 1. Ch. długoogoniasta – bordowa sierść na grzbiecie, brzuch o gładkiej różowej skórze, nie liczy gończych much. 2. Ch. krótkoogoniasta – zielona sierść na grzbiecie, brzuch o gładkiej różowej skórze, większa, sprytniejsza, liczy gończe muchy, potrafi się uczyć. (PPM)
Czarnosterne Chyżoloty (Black-Tipper Races)
ptaki drapieżne ze Starego Świata, polują na zwierzęta i ludzi. (BI)

D

Daisy (Daisy)
koń pociągowy Brina Jacksona i Petera Chapmana, wykorzystany do techniki łańcuchowej w bitwie z Imperialnym Ładem. (KŁ)
Demony kuranty śmierci, Reechani, Sentrosi, Vasi
oręż, istoty stworzone przez czarodziejów ze Starego Świata w latach wielkiej wojny, mieszkają w zaświatach, uwięzione przez Josepha Andera, uwolnione przez Kahlan Amnell, pozbawiają świat magii. (ŚW)

E

Eeris (Eeris)
mriswith na usługach Jaganga. (BCK)

G

Gambit (Gambit Moth)
ćmy, pyłek ze skrzydełek G. otwiera nasiona Paka, G. stanowią pożywienie dla naskalniaków. (DO)
Geraldine (Geraldine)
klacz, która jechała z Richardem i Verną do Starego Świata. (KŁ) - Geraldine bohaterka książki dla dzieci Przygody Bonnie Day.
Ghazi (Ghazi)
nocny ognik, wysłannik Baraccusa, spłonął z matką Richarda. (F) - imię to oznacza „ogień”, które otrzymał dzięki proroctwu.
Gończe Muchy (Blood Flies)
muchy wykorzystywane przez chimery do wypłaszania zwierzyny. (PPM)
Gratch (Gratch)
chimera krótkoogoniasta, przyjaciel Richarda. (KŁ)
Gregory (Gregory)
czerwony smok, potomek Scarlet. (PPM)

J

Jass (Jass)
nocny ognik, przewodnik Richarda. (F)
Jessup (Jessup)
kasztanowy ogier, na którym Verna jechała do Starego Świata. (KŁ) - Jessup bohater książki dla dzieci Przygody Bonnie Day.

K

Kot (Cat)
kot Zedda, później Lee Brandstone. (PPM)
Królowa Mriswithów (Mriswith Queen)
czerwona bestia, przypominająca smoka, o umięśnionych nogach, pokryta łuskami, znosi jaja, komunikuje się za pomocą zapachów, żyła w podziemiach Wieży Czarodzieja, spadła z urwiska przy Wieży. (BCK)
Kuranty Śmierci (The Chimes of Death)
patrz: Demony. (DO)

L

Lokey (Lokey)
kruk, pupil Jillian. (P)
Lurk (Lurk)
kot Zedda, później domniemana nazwa demona-kury. (DO)

M

Mriswith (Mriswith)
oręż, istoty stworzone w latach wielkiej wojny z czarodziejów posiadających dar obu magii, mieszkańcy lasów Hagen, posiadacze magicznej peleryny. (KŁ)

N

Nambla (Namble)
sługa Opiekuna, hybryda: budowa ciała człowieka, dolna połowa porośnięta sierścią, pysk z dużymi kłami, N. przekazywał Siostrom Mroku męski dar magii podczas inicjacji seksualnej. (KŁ)
Naskalniaki (Warfer Bird)
ptaki żyjące na skałach pod zatrutym jeziorem u wlotu doliny Nareef, żywią się nasionami i jagodami Paka, ćmami gambit, rozsiewają nasiona Paka. (DO)
Nick (Nick)
bojowy rumak Kahlan, wykorzystany podczas bitew pięciotysięcznej armii galejskiej z Imperialnym Ładem. (KŁ)
Nocne Ogniki (Night Wisps)
magiczne istoty o kształcie płomyka, emitują słabe niebieskie światło, widoczne nocą. (PPM)

P

Pip (Pip)
koń pociągowy Brina Jacksona i Petera Chapmana wykorzystany do techniki łańcuchowej w bitwie z Imperialnym Ładem. (KŁ)

R

Reechani (Reechani)
kurant śmierci, demon wody. (DO)
Reggie (Reggie)
wiewiórka ziemna bez końcówki ogona, ulubieniec Rainy. (ŚW)
Rusty (Rusty)
koń, na którym podróżowała Jennsen. (FŚ)

S

Sa'din (Sa'din)
koń wykorzystany przez Nicci podczas ataku na oddział Kronosa. (P) - w starej mowie Sa'din - wiatr.
Scarlet (Scarlet)
czerwona smoczyca na usługach Rahla Posępnego, uwolniona przez Richarda Rahla, matka Gregory’ego. (PPM)
Screeling (Screeling)
asasyn Opiekuna, bestia z kości pokrytych kruchą, poczerniałą skórą, S. umiera posiekany na kawałki. (KŁ)
Sentrosi (Sentrosi)
kurant śmierci, demon ognia. (DO)
Sercowe Psy (Heart Hounds)
brązowawe bestie z granicy, po zmroku polują na ludzi. (PPM) - nazwa pochodzi od przysmaku psów – serce ofiary, lub od umiejętności usłyszenia bicia serca ofiary, lub sercowego kształtu uszu psów.
Shadrin (Shadrin)
egendarny potwór o długich mackach zamieszkujący jaskinię przecinającą górę niedaleko Ognistego Źródła. (PPM)
Shar (Shar)
nocny ognik, przewodniczka Kahlan, umarła z tęsknoty za domem. (PPM)
Shinga (Shinga)
stwór żyjący w zaświatach, na grzbiecie którego podróżował Rahl Posępny. (PPM)
Skrin (Skrin)
strażnik,w zaświatach część zasłony, w świecie żywych bestia. (KŁ)
Slide (Slide)
złodziej dusz stworzony przez Siostry Mroku na zlecenie Jaganga, posiadacz umiejętności przenoszenia własnej duszy do ciała każdej żywej istoty. (BI)
Slith (Slith)
mriswith na usługach Jaganga. (BCK)
Smoki
magiczne istoty zamieszkujące Midlandy. 1. szare – najmniejsze, płochliwe, trzymane jako zwierzęta domowe, wykorzystywane do polowań. 2. zielone - dużo większe, tępawe, krnąbrne i złośliwe, mogą być niebezpieczne. 3. czerwone – bystre, sprytne, dumne, niezależne, honorowe, potrafią mówić. (PPM)
Spider (Spider)
kasztanowa klacz Zedda. (DO) - imię pochodzi od znamienia na zadzie w kształcie pająka.
Sylfa (Sliph)
istota na usługach Richarda Rahla,stworzona przez czarodziejów w latach wielkiej wojny, za życia prostytutka, posiadacze daru obu magii wykorzystywali S. do szybkiego pokonywania dużych odległości, wygląda jak żywe srebro. (BCK)
Szponiak (Gripper)
pokryta pancerzembestia z zaświatów, powolna, poluje na śpiących ludzi, wysysa krew ofiary. (PPM)

Ś

Śnieżne Pchły (Snow Fleas)
pchły wyczarowane przez Zedda dla Ann. (BCK)

T

Tam (Tam)
nocny ognik, przewodnik Richarda. (F)
Tinker (Tinker)
pies Carla. (PPM)

U

Uzdrowiciele z Redcliff (The Healers of Redcliff)
mieszkańcy lasu Redcliff o syczącym głosie, posiadacze mocy naprawiania magii. (NP)

V

Vasi (Vasi)
kurant śmierci, demon powietrza. (DO)

16-12-2017, 15:56

Valid XHTML & CSS | Design by: LernVid.com