Pierwsze Prawo Magii


Pewnego dnia zostaje zamordowany ojciec Richarda – leśnego przewodnika z Hartlandu, a na miejscu zbrodni Richard znajduje dziwną roślinę. Ma przeczucie, że odkrycie jaka to roślina doprowadzi go do zabójcy. Wędrując po lasach Hartladzkich, spotyka młodą kobietę ściganą przez czterech uzbrojonych mężczyzn. Pomaga jej uciec, jednak chwilę później mężczyźni doganiają ich, zmuszając do walki, podczas której kobieta używa nieznanej chłopakowi magii. Richard zaprzyjaźnia się jednak z młodą kobietą. Razem udają się do Zedda, by ten jako mądry przyjaciel pomógł nowej przyjaciółce chłopaka.

 

Podczas wędrówki Richard wraz z Kahlan zatrzymują się pod jednym z drzew dającym schronienie wędrowcom -  sośnie strażniczce. Kahlan opowiada o sytuacji w Nowym Świecie oraz historię trzech krain – Rahl Posępny, władca D’Hary, pragnie za pomocą starożytnej magii trzech szkatuł Ordena zdobyć władzę nad trzema krainami Nowego Świata: Westlandem (krajem pozbawionym magii, z którego pochodzi Richard), Midlandami i D’Harą. Dziewczyna opowiada też o swojej wędrówce przez będącą fragmentem zaświatów granicę pomiędzy Midlandami a Westlandem, by znaleźć czarodzieja, który ukrył się w Westlandzie. Richard ratuje Kahlan – wyciąga ją spod działania magii zaświatów, która wskutek przykrych wspomnień zaczyna ją wciągać, wszczepiając w nią ponownie uczucie strachu, osamotnienia i tęsknoty za nielicznymi bliskimi.

Richard natychmiast domyśla się, że owym czarodziejem jest jego przyjaciel Zedd. Przyjaciel mianuje Richarda Poszukiwaczem Prawdy i daje mu magiczny oręż – Miecz Prawdy. Wszyscy wyruszają w podróż do Midlandów, by przeszkodzić Rahlowi Posępnemu w zdobyciu szkatuł Ordena. Zabierają ze sobą strażnika granicy – przyjaciela Richarda – Chase’a, który ma im pomóc dotrzeć do Przesmyku.

Podczas podróży stwór wyłaniający się z granicy atakuje ich. Zedd i Chase zostają ranni, więc Poszukiwacz Prawdy i jego przewodniczka zabierają ich do Adie.  Nie mogąc czekać aż Chase i Zedd wydobrzeją, sami wyruszają przez Przesmyk do Midlandów. Przejście okazuje się trudne. Niechcący rozłączają się i nie wiedzą co mają robić, na szczęście Richard dzięki swoim zdolnościom odnajduje Kahlan. Udają się do jednego  z plemion żyjących w Dziczy w Midlandach – Błotnych Ludzi.

Chcąc dowiedzieć się czegoś o Szkatułach, Richard prosi Błotnych Ludzi o wykorzystanie magii ich ludu i zwołanie narady z duchami ich przodków. By się to stało Richard i Kahlan muszą zostać Błotnymi Ludźmi, a w tym celu muszą dać coś temu ludowi, pokazać, że chcą dla nich wyłącznie dobra i będą się o nich troszczyć. Kahlan patrząc na jego starania i upór w dążeniu do celu, odkrywa, że zależy jej na nim bardziej, niż na kimkolwiek innym. Nie decyduje się jednak powiedzieć mu kim naprawdę jest, obawiając się, że ten jedyny przyjaciel, znienawidzi ją i się wystraszy, ponieważ moc Spowiedniczki uwalniana przez dotyk roziskrza w dotkniętej osobie pochłaniającą wszystko miłość do kobiety, która użyła mocy. Dotknięta osoba spełni każde życzenie Spowiedniczki, o ile będzie w stanie; zrobi wszystko, by ją uszczęśliwić.

Podczas narady duchy każą Richardowi i Kahlan iść do wiedźmy Shoty. Wyruszają więc do kotliny Agaden, by się z nią spotkać. Na miejscu Richard dowiaduje się, że szkatuła jest w posiadaniu królowej Mileny, w Tamarang, więc bezzwłocznie się tam kierują. Słowa wypowiedziane przez wiedźmę w kotlinie sprawiają jednak, że Kahlan wątpi w swoją pomoc w misji Richarda. Chce go opuścić, by go nie skrzywdzić, nie skazać na niepowodzenie. Oboje jednak tak naprawdę nie chcą się rozłączyć, zależy im na sobie nawzajem.

Tymczasem Rahl Posępny przygotowuje się do zdobycia ostatniej szkatuły Ordena. Planuje przybyć do Tamarang, by dobić targu z królową Mileną. Przebywający jednak przy królowej Milenie czarodziej Giller planuje uniemożliwić Rahlowi zdobycie Szkatuły. Do pomocy wybiera małą Rachel – towarzyszkę zabaw księżniczki Violet. Dziewczynka ucieka z pałacu ze Szkatułą Ordena ukrytą w bochenku chleba. Po kilku dniach wędrówki natyka się na Richarda i Kahlan. Nie ufa im jednak i ucieka, oni zaś nie są świadomi, że szkatuła, po którą idą do Tamarang, znajduje się w jej rękach.

Po dotarciu do Tamarang, okazuje się, że szkatuła zniknęła zanim przybył Rahl Posępny. Giller zaś poświęcił swoje życie, aby zataić informację o miejscu jej pobytu. Zdezorientowani opuszczają pałac, lecz za miastem niespodziewanie napotykają Chase’a z Rachel, która powierza im szkatułę.  

W drodze do obozu Richarda nagle zatrzymuje niewidzialna bariera – okazuje się, że nadworny malarz z Tamarang rzucił na niego urok za pomocą rysunku na ścianie pobliskiej jaskini. By wymazać rysunek i tym samym zdjąć urok, Richard udaje się do owych jaskiń. Tam zabija malarza, jednak zostaje pojmany przez Mord-Sith Dennę. Kobieta zabiera go na tresurę do D’Hary, by nakłonić go do woli Rahla. Richard jednak rozdziela umysł, dzięki czemu chroni świadomość i pamięć. Przechodząc straszne tortury, wciąż wzywa imię Kahlan, choć nie pamięta jej, tak jak i innych swoich bliskich. By móc wyjechać z Pałacu Ludu, zabija Dennę, budząc drugą stronę magii miecza. Musi jednak wrócić do pałacu pierwszego dnia zimy, jeśli chce przeszkodzić Rahlowi w zdobyciu władzy nad światem.

By zyskać przyjaźń czerwonej smoczycy, ratuje jej jajo. Z jej pomocą może szybciej dostać się do przyjaciół. Oni jednak za sprawą czaru rzuconego przez Rahla Posępnego widzą w Richardzie wroga i atakują go podczas spotkania.

Kahlan, Zedd i Chase powierzają szkatułę bratu Richarda, który z wojskami Westlandu przebywa w Midlandach. W chwili, gdy Kahlan dowiaduje się, że Richard został pojmany przez Mord-Sith i prawdopodobnie już nie żyje, wpada w Con Dar – krwawy gniew, budząc starożytną magię Spowiedniczek. Chcąc pomścić Richarda, wraz z Zeddem i Chasem zmierza do Pałacu Ludu. Musi spróbować powstrzymać Rahla przed otwarciem szkatuły Ordena. W pierwszy dzień zimy w Ogrodzie Życia w Pałacu Ludu pojawia się również Richard. Rahl Posępny ma wszystkie trzy szkatuły Ordena – Michael okazuje się zdrajcą. Kahlan wciąż widząc w Richardzie wroga, dotyka go swoją mocą. Rahl rozkazuje chłopakowi recytować Księgę Opisania Mroków, za pomocą której otworzy szkatułę.


18-10-2017, 20:20

Valid XHTML & CSS | Design by: LernVid.com